aliments

Quins aliments cal evitar durant l’embaràs?

Durant l’embaràs, és aconsellable evitar certs aliments per garantir una nutrició equilibrada i una bona salut per a la dona i el nadó. En general, és aconsellable evitar els embotits i el peix blau. Això és degut al fet que són més propensos a transmetre malalties com la toxoplasmosi, que pot ser perjudicial per al nadó.

Quins altres aliments cal evitar o consumir moderadament?

Embotits i carns vermelles: contenen elevats nivells de greixos saturats. És recomanable moderar-ne el consum, l’única excepció és el pollastre o el gall dindi.
Formatges: encara que són nutricionalment beneficiosos, el consum de formatges grassos i fermentats com el brie o el gorgonzola, és millor limitar-los o no sobrepassar-se.
Alcohol i cafè: durant l’embaràs és preferible no consumir begudes alcohòliques, ja que poden ser perjudicials per a la nutrició i el desenvolupament fetal.
Cigarretes: evita el consum; són molt nocius, no només per a la mare sinó també per al fetus.
Llet i derivats: modera el consum de llet i productes lactis per evitar gasos a l’intestí, a més de generar molèsties gàstriques o problemes hormonals.
Ous: els ous tenen un gran valor nutricional, encara que és millor limitar-ne el consum per evitar pèrdues nutricionals i el risc d’infeccions.
Sucre refinat: és un aliment que no es recomana consumir, ja que és nutricionalment pobre, a més s’acumula al cos i genera sobrepès.
Cafeïna: és nutricionalment pobre i el consum s’ha de limitar per evitar problemes nutricionals durant la gestació.
Sal: no cal excedir-se en el consum, ja que genera retenció de líquids.

Article disponible en: Español

Contacta'ns per Whatsapp